Opinie o Nas

Zwroty i reklamacje

Wszelkie pytania odnośnie zwrotów i reklamacji należy kierować wyłącznie na adres mailowy sklepu shop@akces-markt.pl.

 

Reklamacje

1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

  • złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
  • przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
  • żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
  • usunięcia wady.

3. Składając reklamację prosimy o odesłanie produktu wraz ze wszystkimi jego akcesoriami oraz kopią faktury zakupu.

Reklamowany produkt należy wysłać na adres:
Akces-Markt Paweł Stańczewski
ul. Nowa 33
08-108 Korczew

4. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.

5. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na firmowy adres e-mail: shop@akces-markt.pl.

6. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni. 

 

Zwrot towaru

W ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru masz możliwość odstąpienia od umowy i zwrotu nieużywanego towaru - przeczytaj uwagi poniżej. Towar może zostać odpakowany i wstępnie sprawdzony, ale nie może być używany.

Aby dokonać zwrotu towaru, należy:

  1. skontaktować się z naszym sklepem mailowoshop@akces-markt.pl;
  2. wypełnić formularz odstąpienia od umowy znajdujący się w regulaminie.

Następnie zwracany towar wraz z dołączonymi akcesoriami oraz dowodem zakupu (faktura/paragon) odeślij na adres firmy:

Akces-Markt Paweł Stańczewski
ul. Nowa 33
08-108 Korczew

 

 

Nie wszystkie towary podlegają zwrotowi:

Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. elektryczne szczoteczki do zębów, końcówki do szczoteczek do zębów, irygatory, golarki, depilatory).

 

Uwaga!

Zwracany towar nie powinien nosić śladów użytkowania. Przykładowe sytuacje:

1. Kupując AGD, np. mikser, w sklepie stacjonarnym, konsument nie jest w stanie sprawdzić jego działania, wykorzystując artykuły spożywcze. W rezultacie korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy z pozostawieniem śladów może zostać uznane za przekroczenie przysługującego konsumentowi prawa.

2. Przed zakupem smartwatcha konsument jest w stanie sprawdzić jakość obrazu, dźwięku czy inne parametry techniczne, ale nie wiąże się to z usunięciem folii ochronnych

Podsumowując, korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy przez konsumenta jest dozwolone przez przepisy, ale wyłącznie w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.

W przypadku chęci zwrotu towaru używanego, Akces-Markt ma prawo pomniejszyć pierwotną kwotę zakupu towaru o ekspercko oszacowane zużycie sprzętu (może to być nawet kilkadziesiąt %).

 

Poniżej wyciąg z ustawy o prawach konsumenta (Dz.U.2023.0.2759 t.j. - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta), fragment nt zwrotów:

Art. 34. prawa konsumenta

Zwrot towaru po odstąpieniu od umowy

1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
 
1a. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
 
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
 
3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
 
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl