
Zwroty i reklamacje
Wszelkie pytania odnośnie zwrotów i reklamacji należy kierować wyłącznie na adres mailowy sklepu shop@akces-markt.pl.
Reklamacje
1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
- przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
- usunięcia wady.
3. Składając reklamację prosimy o odesłanie produktu wraz ze wszystkimi jego akcesoriami oraz kopią faktury zakupu.
Reklamowany produkt należy wysłać na adres:
Akces-Markt Paweł Stańczewski
ul. Nowa 33
08-108 Korczew
4. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
5. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na firmowy adres e-mail: shop@akces-markt.pl.
6. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
Zwrot towaru
W ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru masz możliwość odstąpienia od umowy i zwrotu nieużywanego towaru - przeczytaj uwagi poniżej. Towar może zostać odpakowany i wstępnie sprawdzony, ale nie może być używany.
Aby dokonać zwrotu towaru, należy:
- skontaktować się z naszym sklepem mailowo: shop@akces-markt.pl;
- wypełnić FORMULARZ odstąpienia od umowy znajdujący się w regulaminie.
Następnie zwracany towar wraz z dołączonymi akcesoriami oraz dowodem zakupu (faktura/paragon) odeślij na adres firmy:
Akces-Markt Paweł Stańczewski
ul. Nowa 33
08-108 Korczew
Nowość - teraz wystarczy zeskanować poniższy kod QR, aby wygodnie nadać zwrot:
Nie wszystkie towary podlegają zwrotowi:
Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. elektryczne szczoteczki do zębów, końcówki do szczoteczek do zębów, irygatory, golarki, depilatory).
Uwaga!
Zwracany towar nie powinien nosić śladów użytkowania. Przykładowe sytuacje:
1. Kupując AGD, np. mikser, w sklepie stacjonarnym, konsument nie jest w stanie sprawdzić jego działania, wykorzystując artykuły spożywcze. W rezultacie korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy z pozostawieniem śladów może zostać uznane za przekroczenie przysługującego konsumentowi prawa.
2. Przed zakupem smartwatcha konsument jest w stanie sprawdzić jakość obrazu, dźwięku czy inne parametry techniczne, ale nie wiąże się to z usunięciem folii ochronnych.
Podsumowując, korzystanie z towaru przed odstąpieniem od umowy przez konsumenta jest dozwolone przez przepisy, ale wyłącznie w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
W przypadku chęci zwrotu towaru używanego, Akces-Markt ma prawo pomniejszyć pierwotną kwotę zakupu towaru o ekspercko oszacowane zużycie sprzętu (może to być nawet kilkadziesiąt %).
Polecamy również zapoznać się z ECK:
Zakupy przez internet - odstąpienie od umowy - Europejskie Centrum Konsumenckie
A szczególnie z fragmentem:
Poniżej wyciąg z ustawy o prawach konsumenta (Dz.U.2023.0.2759 t.j. - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta), fragment nt zwrotów: